Mnohí z vás určite na dovolenke zažili aktívnych domácich, ktorí sa vám na pláži neodbytne snažia niečo predať.  Občas to vnímame ako otravné dobiedzanie, ktoré nám dokáže pokaziť náladu. Ich dôvod však môže byť aj reálna potreba z niečoho žiť a uspokojiť základne potreby ako sú jedlo a pitie.

Takáto situácia nás inšpirovala k myšlienke o tom, ako a na základe čoho si vyberáme, s kým urobíme obchod.

Všade vo svete obchodu existuje mnoho firiem a ľudí, ktorí ponúkajú tú istú službu, ten istý tovar.

Od koho si niečo kúpim? S kým uzavriem obchod? Keď vám na pláži ponúka desať obchodníkov tie isté náramky od koho si kúpite?

V našich skúsenostiach zavážila sympatia, úsmev či záujem sa porozprávať. Človek, ktorý dokázal o sebe rozprávať, prejavil skutočný záujem a nešlo mu len o predaj, nás oslovil najviac. Robili sme networking priamo na pláži a po pár dňoch aj zrealizovali obchod.

Prenesme si tento príklad do našich končín a do nášho pracovného života. Prečo networkujeme?

Pretože sa chceme spoznať. Chceme si dôverovať a chceme si pomáhať.

Možno si poviete, že nie ste rodený rozprávač, extrovert a ani človek, ktorý by mal dar reči, ale verte, že keď vstúpite do sveta networkingu, aj vy sa naučíte byť sami sebou a získate sebavedomie, ktoré predáva. Naučiť sa komunikovať, naučiť sa nebáť, je len ďalšia škola života a ďalší tréning.

Nová skúsenosť, do ktorej treba vstúpiť. 

V našich kluboch sa stretáva pestrá škála ľudí a osobností a na vlastné oči máme možnosť sledovať ako rastú, ako sa menia a ako ich networking posunul ďalej. Prišli na odporúčanie alebo sami, lebo hľadali nové možnosti kontaktov.

V našej online škole networkingu sa naučíme a vysvetlíme, čo robíme na podnikateľských raňajkách a ako sa dajú na 100% využiť. A hlavne, ako sa efektívne predstaviť v jednej minúte.

Ďalšou lekciou preto bude téma Prvýkrát na podnikateľských raňajkách.